مقالات سایت

منبع آب برای باغ و 4 مزیت استفاده از آن

منبع آب برای باغ در فصول مختلف

چرا منبع آب برای باغ ضروری است

منبع آب برای باغ بسیار مهم است. ما در اینجا اصلی ترین دلایل ضروری خرید یک منبع آب را برای شما آورده ایم.

منبع آب برای باغ

منبع آب برای باغ

  1. آبیاری گیاهان در شرایط آب و هوایی گوناگون

برای اکثر گیاهانی که در فضای باز هستند، باران منبع اصلی آب است. اما بسته به منطقه و آب و هوا، ممکن است بارندگی محلی برای حفظ رشد گیاهان شما کافی نباشد. همچنین بسیاری از باغ ها  به آبیاری با نوع خاصی‌ برای عبور از دوره های خشکی نیاز دارند.

  1. آبیاری گیاهان با توجه به مقدار نیاز آن ها

امروزه برخی از افراد از سیستم‌ های آبپاش استفاده می‌ کنند که نصب و نگهداری آنها به خصوص در زمین های بزرگ می‌ تواند گران باشد. اکثر این روشها خیلی دقیق نیستند، که می ‌تواند در مکان‌ هایی که به مقادیر متفاوتی آب نیاز دارند، مشکل‌ ساز باشد.

  1. آگاهی از میزان مصرف آب

اگر می خواهید دقیقاً بدانید که باغ شما چقدر آب دریافت می کند، استفاده از یک منبع آب برای باغ، ساده ترین، کم هزینه ترین و دقیق ترین راه است. می توانید یک شلنگ، پمپ و دسته اسپری را برای کمک به پخش آب یکنواخت در باغ وصل کنید، اما یک مخزن آب پلاستیکی قابل حمل به شما کمک می کند تا بفهمید که دقیقاً چقدر آب مصرف شده است.

  1. مخلوط کردن مواد مغذی گیاهان با آب

متخصصان حرفه ای معتقدند که مراقبت از گیاهان اغلب به چیزی بیش از آب نیاز دارد. آنها می گویند که بهتر است مواد مغذی مخصوص گیاه را با آب مخلوط کنید. استفاده از یک منبع آب برای باغ در این گونه موارد بسیار عالی است.

  1. آبیاری گیاهان گلخانه ای

نوع دیگری از باغ وجود دارد که قطعاً به مخازن پلاستیکی قابل حمل نیاز دارد: باغبانی داخلی. در باغ های سرپوشیده یا گلخانه ها باران نمی بارد. چه یک گلخانه کامل داشته باشید یا یک باغ کوچک در خانه خود پرورش دهید، برای آبیاری گیاهان خود به یک منبع آب برای باغ نیاز دارید.

منبع آب باغ در چه اندازه ای باید باشد

این سوال مهمی است که باید قبل از خرید منبع آب بدانید. سریع ترین راه برای یافتن بهترین اندازه مخزن، مشورت با متخصصی است که منبع آب برای باغ را می فروشد.

برای به دست آوردن یک ارزیابی دقیق از باغ خود، باید به کارشناسان فروش مخزن، اطلاعات زیر را بدهید:

  • متراژ مربع محل کار خود
  • نوع گیاهانی که می کارید
  • اینکه آیا این یک باغ سرپوشیده است یا بیرونی است
  • (برای باغ های بیرونی) احتمال چه میزان بارشی به طور متوسط ​​وجود دارد

پلاستیکینو یک سایت معتبر برای خرید انواع مخزن آب برای باغ است. شما می توانید برای خرید مخزن آب به این سایت مراجعه کرده و از خدمات مشاوره آن نیز برای انتخاب درست استفاده کنید.

اندازه مخزن آب برای باغ

اندازه مخزن آب برای باغ

چه تعداد مخزن آب برای استفاده در باغ لازم است

پاسخ این سوال کاملاً به چیدمان منطقه کاری شما بستگی دارد. اگر گیاهان شما همه در یک منطقه هستند، احتمالا فقط به یک مخزن نیاز دارید. اگر باغ شما به مناطق مختلفی تقسیم شده است که نیاز به آبیاری منظم با پمپ های مبتنی بر تایمر دارند، ممکن است به چندین مخزن کوچکتر نیاز داشته باشید.

همچنین باید در نظر بگیرید که از مخزن ها برای چه منظوری استفاده خواهید کرد. اگر از آنها فقط برای آبیاری استفاده می کنید، ممکن است یک مخزن کافی باشد، اما اگر آب را با آفت کش ها یا کودها مخلوط می کنید، برای جلوگیری از آلودگی به مخازن جداگانه ای برای هر یک از آنها نیاز خواهید داشت.

در فصول مختلف از مخازن آب چه استفاده ای کنیم

گلخانه ها به شما این امکان را می دهد که گیاهان را در تمام طول سال پرورش دهید، اما اگر باغچه ای در فضای باز دارید، احتمالاً 3 تا 6 ماه نیازی به آبیاری ندارید. از این فرصت استفاده کنید و مخزن خود را کاملاً بشویید، به خصوص اگر از مواد مغذی یا سایر مواد شیمیایی در آن استفاده کرده باشید.

سپس قبل از یافتن جایی برای نگهداری، آن را آبکشی کرده و کاملا خشک کنید. پلاستیک همیشه وقتی در گرما است، سالم تر باقی می ماند. بنابراین سعی کنید در صورت امکان آن را در داخل خانه نگهداری کنید.

همچنین می توانید از آن برای مصارف زمستانی استفاده کنید. یکی از مشکلاتی که برخی از شهرها در ماه های سرد زمستان با آن دست و پنجه نرم می کنند، یخ زدگی لوله ها است. داشتن مقداری ذخیره آب اضطراری در چنین بحرانی بسیار مفید است.

اگر محل منبع آب برای باغ گرم باشد، همچنان می تواند آب باران را به طور موثر جمع آوری کند. اگر آن را در داخل نگه دارید، می توانید برف ها را جمع کرده و پس از ذوب شدن کافی، آب آن ها را به منبع اضافه کنید. شما نباید آب را بنوشید مگر اینکه آن را آزمایش کرده باشید و قرص های تصفیه کننده را به آن اضافه کنید. با این حال، برای تمیز کردن یا استفاده از آن برای اهداف بهداشتی مشکلی ندارد. تا زمانی که برق یا اجاق گاز دارید، بیشتر آب بعد از جوشاندن قابل شرب است.

اگر قصد دارید از منبع آب برای باغ خود برای مقاصد اضطراری استفاده کنید، هرگز نباید از آن برای مخلوط کردن آفت کش ها استفاده کنید. همچنین اگر مواد مغذی گیاهی را با آن مخلوط کرده اید، باید آن را به طور کامل با آب و صابون تمیز کنید. اگر مطمئن نیستید که اخیراً تمیز شده است یا خیر، بهتر است دوباره آن را تمیز کنید.

منبع آب در فصول مختلف

منبع آب در فصول مختلف

سخن پایانی

خرید یک منبع آب برای باغ، نه تنها برای باغچه شما بسیار ضروری است، بلکه می تواند در شستشو و مواقع اضطراری نیز برای شما بسیار مفید باشد. منابع آب در تمامی فصول یک مخزن مناسب جهت ذخیره آب هستند. با خرید یک منبع علاوه بر آبیاری گیاهان خود، مواد مغذی را نیز به آن ها بدهید.

بدین ترتیب می توانید از باغی بزرگ و سرسبز بهره مند شوید و گیاهان گوناگونی را پرورش دهید. بنابراین با مراجعه به یک مرکز معتبر و پس از دریافت مشاوره لازم جهت خرید منبع مناسب، مخزن آبی باکیفیت را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =