مقالات سایت

9 مورد از انواع منبع آب و موارد استفاده در ذخایر آب

آشنایی با انواع منبع آب

آشنایی با انواع منبع آب

ذخیره آب با انواع منبع آب آنقدرها هم که فکر می کنید کار ساده ای نیست. انواع خاصی از مخازن وجود دارد، که برای مصارف مختلفی استفاده میشوند. به عنوان مثال شما نمی خواهید آب آشامیدنی را در مخزنی ذخیره کنید که ممکن است، سلامت آن را به خطر بیاندازد.

تصمیم گرفتن برای انتخاب از انواع منابع آب، با توجه به تنوع وسیع مخازن، کار دشواری است. اما درصورت پاسخ به عوامل زیر، می توانید به سرعت بهترین مخزن را برای مکان خود تهیه کنید:

  • کاربرد. مخزن شما قرار است چه نوع آبی را ذخیره کند؟
  • ظرفیت. چقدر آب برای ذخیره نیاز دارید؟
  • بودجه. چقدر مایل هستید برای مخازن ذخیره آب خود سرمایه گذاری کنید؟

با در نظر گرفتن این سوالات، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا بدانید کدام مخزن ذخیره آب برای موقعیت شما ایده آل است.

در اینجا 9 مورد از انواع منابع آب را معرفی می کنیم.

  1. انواع منبع آب و مخازن فایبر گلاس زیرزمینی

این مخازن زیرزمینی از فایبرگلاس ساخته شده اند که یک ماده غیر خورنده است. تنوع بالایی دارند، بنابراین اغلب در صنایع تجاری از آنها استفاده می شود.

مخازن زیرزمینی آب زمانی مناسب هستند که صرفه جویی در فضا مهم باشد. این نوع منبع، مقادیر زیادی آب را ذخیره می کنند، در حالی که فضایی را روی سطح زمین اشغال نمی کنند.

برخی از کاربردهای مخازن فایبر گلاس زیرزمینی شامل نگهداری آب آشامیدنی، فاضلاب و تغیان آب می باشد.

انواع منبع آب و مخازن فایبر گلاس زیرزمینی

انواع منبع آب و مخازن فایبر گلاس زیرزمینی

  1. مخازن فولادی جوش داده شده با کربن

یکی دیگر از انواع منبع آب، مخازن ساخته شده از فولاد جوش داده شده با کربن است. این مخازن در ذخیره آب بسیار قوی و بادوام هستند. اما احتمال شسته شدن مانند بتن را ندارند.

همچنین این منابع آب، همه کاره هستند و برای هر نوع کاربری مانند آب آشامیدنی، فاضلاب و موارد دیگر استفاده می شوند. در انتخاب این مدل از انواع منابع آب، بهتر است مخازن فولادی ضد زنگ یا گالوانیزه را انتخاب کنید زیرا در برابر حرارت آتش مقاوم هستند.

علاوه براین، مخازن فولادی جوش داده شده با کربن، دارای روکش داخلی مخصوصی هستند که باعث تنوع کاربری آن می شود.

انواع منبع آب و مخازن فولادی

انواع منبع آب و مخازن فولادی

  1. انواع منبع آب و مخازن بالش

اگر به یک مخزن واقعاً همه کاره نیاز دارید، مخازن بالش یک گزینه عالی برای خرید منبع آب هستند. این نوع منبع آّب ظرفیت بالایی دارد اما خیلی سنگین نیست و قابل حمل است. از پارچه یا لاستیک مقاوم ساخته شده اند و می توانند به سرعت در مزرعه و یا هر مکانی مستقر شوند.

استفاده از مخزن بالش مزایای زیادی دارد. از جمله اینکه این مخزن از انواع منابع آب دیگر ارزانتر هستند. و دیگر اینکه هم برای آب آشامیدنی  و هم فاضلاب استفاده می شوند. و علاوه بر این به راحتی توسط یک نفر قابل راه اندازی و تنظیم هستند. ظرفیت مخزن بالش، از 500 تا 20000 گالن متغیر است و شما می توانید آب مورد نیاز خود را در هر جایی داشته باشید.

 

انواع منبع آب و مخازن بالش

انواع منبع آب و مخازن بالش

  1. مخازن تاشو در انواع منبع آب

مخازن تاشو گزینه ذخیره آب و قابل حمل دیگری را ارائه می دهند. این مخازن به راحتی راه اندازی می شوند و برای مناطقی که نگهداری آب در آنها مشکل است، بسیار مناسب هستند.

نکته جالب درباره این مخازن این است که می توان تقریباً آنها را به راحتی، به هر نوع منطقه ای منتقل کرد. به این دلیل که، سایز آنها بسیار کوچک می شود و این باعث می شود آنها در مزارع دور افتاده و در شرایط اطفاء حریق مفید باشند.

مخازن تاشو در انواع منبع آب

مخازن تاشو در انواع منبع آب

  1. مخازن فولادی پیچ دار

مخازن فولادی پیچ دار در انواع منبع آب، می توانند مقدار زیادی آب را در خود نگه دارند. ظرفیت این تانکر ها از 150 هزار گالن شروع میشود و پذیرش ظرفیت تا چند میلیون گالن آب را دارند.

مخازن فولادی پیچ دار کاملاً ضد آب هستند و می توان از آنها برای ذخیره مایعات مختلف استفاده کرد.

  1. مخازن پلی اتیلن در انواع منبع آب

این مخازن پلاستیکی برای کسانی که قصد خرید منبع آب با بودجه محدودی دارند و نیازی به تانکر آب بزرگی ندارند، مناسب است و به دلیل اندازه کوچکتر، جابجایی آنها آسان است.

مخازن آب پلی اتیلن برای ذخیره حجم کمی از آب آشامیدنی مناسب است. ظرفیت آن بین 25 تا 20000 گالن متغیر است. بر خلاف مخازن تاشو و بالش، مخازن “پلاستیکی” پلی اتیلن قادر به ذخیره آب در طولانی مدت هستند.

یکی از موارد معمول در این نوع از مخزن آب، جمع آوری آب باران است و مورد دیگر ذخیره آب خانگی است. مخازن پلی اتیلن دارای رنگ تیره هستند و مانع ورود خورشید و در نتیجه مانع رشد جلبک می شود.

این مخازن برای تأسیساتی که بودجه محدودی دارند و به مخازن ذخیره آب آشامیدنی کوچک تا متوسط ​​نیاز دارند بسیار مناسب است.

  1. مخزن فولادی چین دار

مخازن فولادی چین دار، از انواع منابع ذخیره آب، قوی هستند که می توانند از 500 تا بیش از 1 میلیون گالن ظرفیت داشته باشند.

این مدل از انواع تانکرها تقریباً در هر اندازه ای وجود دارد و تقریباً برای هر مایعی قابل استفاده هستند. از مخزن فولادی چین دار در انواع منبع آب، برای ذخیره آّب آشامیدنی، آتش، زباله، آبیاری و طوفان استفاده می شوند.

انواع منبع آب و مخزن فولادی چین دار

انواع منبع آب و مخزن فولادی چین دار

  1. مخازن ذخیره سازی فایبر گلاس در روی زمین

این مخازن در محدوده میانی برخی از تانکر ها و انواع مخزن آب که در اینجا برجسته کردیم، قرار می گیرند. آنها ممکن است ظرفیت میلیون ها گالن را نداشته باشند، اما مخازن فایبر گلاس فوقانی برای ذخیره زباله، آّب آشامیدنی و ذخیره آب باران و مایعات غیر از آب استفاده می شوند.

  1. مخازن ذخیره آب از جنس استنلس استیل

فولاد ضد زنگ گزینه دیگری برای ذخیره آب ارائه می دهد. اما آنها فقط برای آب استفاده نمی شوند. فولاد ضد زنگ در صنایع لبنیات و شکلات، یک ظرف ذخیره سازی عالی است.

انواع منبع آب استیل

انواع منبع آب استیل

نحوه انتخاب انواع منبع آب مناسب

اکنون که اطلاعاتی در مورد انواع مخزن آب دارید، می توانید تصمیم گیری درست تری داشته باشید.

اگر به مخزن ذخیره آب موقت نیاز دارید که به راحتی راه اندازی و برداشته شود، مخزن بالش یا مخزن تاشو برای شما ایده آل است. یا اگر فقط نیاز به ذخیره چند هزار گالن آب دارید، پس سفارش یک مخزن پلی اتیلن یا فولاد چین دار را بدهید.

اما اگر به یک مخزن ذخیره آب با کیفیت بالا نیاز دارید که ده ها سال دوام بیاورد، یکی از بهترین گزینه ها، مخزن فولاد جوش داده شده است.

کدام رنگ برای انتخاب انواع منبع آب مناسب است؟

رنگهای تیره تر مانند سیاه یا آبی تیره آب را گرم می کند. بنابراین اگر از مستقیماً از آب مخزن استفاده می کنید یا می خواهید دمای آن سرد یا هم دمای اتاق باشد، توصیه می شود رنگهای روشن تری انتخاب کنید.

مزایای داشتن منبع آب

یکی از سوالات مهم این است که ارزش دارد یکی از انواع منبع آب را داشته باشیم. در پاسخ باید گفت، منبع آب علاوه بر صرفه جویی در قبوض آب، به بحران کمبود آب ما کمک کند و در زمان محدودیت ها و خشکسالی ها آب تازه به شما ارائه می دهد.

و در آخر

قبل از اقدام برای خرید انواع تانکر آب، وضعیت خود را ارزیابی کنید که برای چه مصارفی نیاز به این مخازن دارید و با توجه به قیمت منبع آب و نوع و اندازه مخزن مناسبترین انتخاب را داشته باشید.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های انواع منبع آب با ما تماس بگیرید. ما در پلاستیکینو در انواع مخازن تخصص داریم و دوست داریم بهترین گزینه برای شما را ارائه دهیم. همین امروز با ما تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم نیازهای شما را برآورده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 16 =