مقالات سایت

نکات خرید پالت پلاستیکی و اشتباهاتی که موقع خرید نباید انجام دهیم

نکات خرید پالت پلاستیک

نکات خرید پالت پلاستیکی و اشتباهات متداول در خرید آن

نکات خرید پالت پلاستیکی، جهت انبارداری و یا برای کسانی که قصد جابجایی محصولات و کالاهای خود دارند، بسیار ضروری است. پالت جهت نگهداری کالاها در قفسه و یا حمل محصول استفاده می شود، و در ابعاد و سطح تحمل متفاوتی می باشند.

پالت های پلاستیکی برای بسیاری از انبارها، تولیدکنندگان و شرکت هایی که نیاز به حمل و نقل محصولات در مسافت های طولانی دارند، انتخاب ضروری هستند. پالت ها سازه های مسطح هستند که بصورت مکانیکی و از طریق لیفتراک، لودر یا جک جابجا می شوند.

در وهله اول در نکات خرید پالت پلاستیکی باید گفت، سیستم پالت باید متناسب با نیازهای ذخیره سازی شما، امکانات، ماشین آلات جابجایی کارخانه شما و وسایلی باشد که آنها را منتقل می کند. شما باید مواردی مانند اندازه پالت، محل قفسه ها، نقاط دسترسی و خروجی را در نظر بگیرید، علاوه بر این باید بدانید که، به عنوان مثال، آیا لیفتراک ها دسترسی چهار طرفه یا دو طرفه به پالت ها دارند و اینکه چگونه می توان آنها را به طور کارآمد در کامیون ها و یا انبارها، ذخیره کرد. به یاد داشته باشید که این عوامل نه تنها برای شما بلکه برای تامین کنندگان، توزیع کنندگان و مشتریان شما اهمیت دارد.

نکات خرید پالت پلاستیکی

نکات خرید پالت پلاستیکی

سپس باید ویژگی های مناسب را در خود پالت ها جستجو کنید. بدیهی است که شما دوام، تطبیق پذیری، قابلیت اطمینان و صرفه اقتصادی را می خواهید. اما ویژگی های مهم دیگری نیز وجود دارد، و ممکن است برای عملیات شما بسیار مهم باشد.

در این مقاله یکسری نکات خرید پالت پلاستیکی که حاصل سالها تجربه ماست، جهت خرید شما، آورده شده است تا در هزینه های شما صرفه جویی شده و شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکاتی که در انتخاب پالت باید در نظر بگیریم:

  1. انتخاب ابعداد مناسب

پالت پلاستیکی کالاها و بارهای شما را از رطوبت و ضربه نگه میدارد و امکان جابجایی راحت حجم زیادی از محصول و کالای شما را می دهد. شما برای صرفه جویی در هزینه بیشتر پالت ها را متناسب با نوع بار و ابعاد کالای خود انتخاب کنید.

  1. انتخاب جنس مناسب بر اساس تعداد دفعات استفاده

یکی از نکات خرید پالت پلاستیکی در نظر داشتن میزان موارد استفاده آن است. پالت ها در کاربری های و مکانهای متفاوت استفاده می شود. مانند حمل و نقل های شهری، مراکز صنعتی، توزیع کالاهای کاغذی، سردخانه ها، مراکز بارگیری، صنایع غذایی، انبارهای نگهداری بار و …. بنابراین باید با توجه به سطح کاربری متفاوت، در نظر داشته باشید که پالت قابلیت چندین بار استفاده شدن را داشته باشد.

در کنار تعداد سفرهای پالت پلاستیکی، جنس و کیفیت پلاستیک موجود در پالت در عمر بیشتر آن تاثیرگذار است.

انتخاب جنس مناسب

انتخاب جنس مناسب

  1. نکات خرید پالت پلاستیکی و میزان تحمل بار

در خرید پالت پلاستیکی، باید بر اساس وزن و نوع باری که می خواهید از پالت برای حمل آن استفاده کنید، توجه کنید. هر پالت تا یک سقف مشخصی، تحمل بار را دارد و اگر وزنی سنگین تر از سطح تحمل آن باشد، ممکن است عمر آن کاهش یابد و حتی به کالا آسیب برساند، که این هزینه اضافی را برای شما به وجود می آورد.

همچنین، به طور برعکس نیز ممکن است، یعنی اگر از پالت بزرگتر و سنگین تر برای محصول سبکی استفاده کنید، هزینه های بالاتری را باید پرداخت کنید.

نکته دیگر اینکه، پلاستیک های بازیافتی دارای ناخالصی هایی هستند که می توانند هم استحکام و هم دوام آنها را کاهش دهند و کیفیت های دیگر (مانند مقاومت در برابر لغزش یا تحمل دما) را غیرقابل پیش بینی کنند. پالت های ساخته شده از پلاستیک صد در صد پلی اتیلن با چگالی بالا، دارای تحمل بار زیاد و ثبات برای اکثر کاربردها هستند. یک پالت پلاستیکی به طور میانگین حداقل هفت سال به خوبی قابل استفاده است.

پالت های پلاستیکی باید حداقل 100 متر تست افت را پشت سر بگذارند. این اطمینان می دهد که یک پالت پلاستیکی می تواند جابجایی خشن را تحمل کند و در صورت برخورد با لیفتراک آسیب نبیند.

هر پالت پلاستیکی باید آزمایش های بار را پشت سر بگذارد تا اطمینان حاصل شود که می تواند مقدار مشخصی از بار را تحمل کند. پس قبل از اقدام برای خرید پالت پلاستیکی از این مورد مطمئن شوید.

میزان تحمل بار

میزان تحمل بار

  1. نکات خرید پالت پلاستیکی و سهولت در حمل کردن

یک نکته بارز اما غالباً مهم، نسبت قدرت به وزن آنها است. پالت باید تا حد ممکن به بار اضافه شود و حتی در اتوماتیک ترین کارخانه ها گاهی اوقات نیاز به جابجایی توسط انسانهای معمولی وجود دارد. وزن جابجایی پالت ها از جمله عوامل خرید پالت پلاستیکی است که گاهی اوقات نادیده گرفته می شود.

  1. کفپوش ضد لغزش

یکی از نکات خرید پالت پلاستیکی، دارا بودن کفپوش ضد لغزش است. پالت پلاستیکی با وجود مزایای زیادی که نسبت به پالت چوبی دارد، ممکن است هنگام خیس شدن لغزنده شود و یا برخی از آنها، حتی در صورت خشک بودن نیز لغزنده باشد. پالت های با کیفیت خوب از مواد پلاستیکی مناسب ساخته و طوری طراحی شده اند که در برابر هرگونه لغزش بار مقاومت می کنند.

  1. نکات خرید پالت پلاستیکی و ثبات ابعادی

پالت هایی که از مواد مناسبی ساخته نشده اند، ممکن است تحت بارهای سنگین، یا عواملی مانند گرما و رطوبت دچار پیچ خوردگی و ناهمواری شوند یا فرسایش داشته باشند. یک پالت پلاستیکی با کیفیت خوب همه این تغییرات را تحمل می کند. هم کیفیت پلاستیک و هم استحکام طراحی تفاوت چشمگیری را ایجاد می کنند. اگر کارخانه شما از خط تولید خودکار یا نیمه خودکار استفاده می کند، این ثبات ابعادی ممکن است یکی از مهمترین عوامل برای شما باشد.

  1. نکاتی در خرید پالت پلاستیکی و بهداشت آن

پالت های پلاستیکی باید سطحی آسان برای تمیز کردن داشته باشند. بعلاوه، هیچ شبکه یا مقطعی نداشته باشند که گرد و غبار یا خاک را پنهان کند. در نتیجه، به راحتی قابل شستشو باشند.

  1. مزایای پالت پلاستیکی را بشناسید

از نکات خرید پالت پلاستیکی اینکه، زمان خرید پالت مزایای آن را بشناسید. پالت های پلاستیکی مزایای زیادی دارند، که در اینجا لیستی از آنها آورده شده است. ما قصد داریم شما با انتخاب یک وسیله جانبی موثر که موفقیت مدیریت زنجیره تامین شما را تضمین می کند، تصمیم درستی بگیرید.

در خرید پالت های پلاستیکی ارزان، این احتمال وجود دارد که کل فرآیند دچار مشکل جدی شود. که این می تواند برای تجارت شما گرانتر تمام شود.

در زیر 9 مزیت پالت پلاستیکی آورده شده است:

  • مقاوم در برابر آب، رطوبت، اسیدهای ضعیف و قلیاها
  • تمیز کردن آسان و حفظ بهداشت بالا
  • سطح صاف بدون پیچ، ترک یا میخ، که در نتیجه، جابجایی ایمن را هم به همراه دارد.
  • عدم تجمع گرد و غبار یا رشد کپک روی سطح
  • دوام طولانی مدت، که یک انتخاب عالی برای سرمایه گذاری در آینده است.
مزایای پالت پلاستیکی

مزایای پالت پلاستیکی

نتیجه آخر

همانطور که میدانید، ما پالت های پلاستیکی را برای کاربردهای خاص طراحی و قالب می کنیم. بدون تجزیه و تحلیل این مشخصات و توجه به نکات خرید پالت های پلاستیکی، اقدام به خرید نکنید.

به طور خلاصه، مواردی که در این مقاله آورده شد، از عوامل اصلی در خرید پالت های پلاستیکی هستند. اما ممکن است، پالت ها در نوع مواد، تکنیک تولید یا ویژگی های خاص متفاوت باشند، که به آنها نیز باید توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 15 =