مقالات سایت

نکات خرید منبع آب و اشتباهاتی که موقع خرید نباید انجام دهیم

نکات خرید منبع آب

نکات خرید منبع آب و اشتباهات متداول در خرید آن

توجه به نکات خرید منبع آب و انتخاب و خرید درست انواع آن، یک مسئله چالش برانگیز است. در واقع، در انتخاب منبع آب باید یک سری نکات را در نظر گرفت تا خرید درست و به جایی داشته باشیم.

ما بر اساس سالها فعالیتمان در زمینه منبع آب، با نکاتی در خرید منبع آب برخورد داشتیم، که در این مقاله قصد داریم این نکات را با شما به اشتراک بگذاریم.

برخی از این نکات ممکن است که ساده به نظر برسد و به همین دلیل اغلب افراد آنها رابه کلی نادیده می گیرند. گاهی نیز این اشتباهات می تواند پیامدهای سنگین مالی و ایمنی را به دنبال داشته باشد. به همین سبب اشتباهات و چالش های متداولی که در خرید منبع آب ممکن با آن مواجه شویم را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. انتخاب نامناسب مکان قرار گیری منبع آب

یکی از مهمترین نکات خرید منبع آب، عدم توجه به مکان و فضای قرار گرفتن آن است. گاهی ما فضای مناسب و کافی برای منبع آبمان نداریم، بنابراین قبل از خرید منبع، فضای آن را از نظر شکل، حجم و اندازه بررسی و سپس اقدام به خرید کنید.

علاوه بر فضای منبع آب، یک پایه صاف و یکنواخت برای نگهداری منبع ضروری است. زیرا بهتر است که منبع مقداری از سطح زمین فاصله داشته باشد. باید توجه کنید لبه ای که مخزن روی آن قرار می گیرد، اندازه مناسبی داشته باشد، تا در مقابل هر لرزه و یا بادی مقاوم باشد. گاهی افراد از چند آجر و یا موارد مشابه استفاده می کنند که این ممکن است موجب عدم تعادل منبع و صدمه زدن به آن شود. بهترین کار این استَ، که در بار اول، کار را درست انجام دهید.

یکی دیگر از موارد نکات خرید منبع آب، انتخاب پد مناسب است. زیرا اگر پد مخزن اندازه یا ضخامت مناسبی نداشته باشد، به احتمال زیاد هنگام نصب یک پد با اندازه مناسب، مخزن باید از محل خارج شده و سپس مجدداً مخزن نصب شود. این فرآیند به راحتی می تواند زمان و هزینه زیادی را داشته باشد.

انتخاب نامناسب مکان قرار گیری منبع آب

انتخاب نامناسب مکان قرار گیری منبع آب

  1. نامناسب بودن تجهیزات بارگیری

از نکات خرید منبع آب باید به این مورد اشاره کرد که، هنگامی که مخزن شما به کارخانه یا مکان شما می رسد، باید تجهیزات لازم در محل وجود داشته باشد تا منبع را از کامیون به محل نصب خود برساند. با توجه به اندازه مخزن، مطمئن شوید که از جرثقیل یا لیفتراک با چنگال مناسب استفاده می کنید. هدف این است که، انتقال مخزن از نقطه A به نقطه B بدون آسیب رساندن به مخزن، اتصالات و لوازم جانبی آن یا محیط اطراف باشد. زیرا در صورت آسیب رساندن به مخزن باید تانکر دیگری را خریداری کنید.

  1. نکات خرید منبع آب و عدم بازرسی مخازن خریداری شده

بازرسی های سالانه برای حفظ ایمن سازی منبع آب حیاتی است. در صورت عدم چک و بررسی به صورت سالانه، با خطرات جدی ممکن است مواجه شوید. یک مشکل جزئی در تناسب مخزن یا تنظیمات نامناسب دما می تواند یکپارچگی مخازن را به خطر بیاندازد و احتمالاً منجربه ترک یا شکستگی در مخزن شود. توصیه می کنیم سیستم ذخیره سازی، اتصالات و واشرهای مخزن را حداقل سالی یک بار بررسی کنید.

 

  1. نکات خرید منبع آب و عدم توجه به ورودی ها بعد از خرید

یکی از اشتباهات رایج در خرید منبع آب، عدم توجه به فضای مناسب راهروها و درب ها برای انتقال تانکر است. در واقع بعد از خرید مخزن متوجه می شویم، که راهروها و درب های فضای ما مناسب برای عبور منبع آب نیستند و این منجربه هزینه اضافه می شود.

  1. دقت نکردن به جنس منبع آب

با وجود اینکه منبع آب فلزی در دهه گذشته در ایران بسیار پرفروش بوده است. اما امروزه به دلیل کیفیت بالا و بهداشتی بودن منبع آب پلاستیکی، کمتر کسی دیگر به دنبال منبع آب فلزی می رود. زیرا، منبع آب فلزی امکان زنگ زدگی و خوردگی دارد و این از اصلی ترین مشکل این جنس از تانکر است.

یکی از دیگر از نکات خرید مخزن آب، این است که منبع آب برای مصارف خانگی باید ضد جلبک و آنتی باکتریال باشد تا ایمنی و سلامت را به خطر نندازد. پس در خرید منبع آب، جنس و کیفیت آن را حتما باید مدنظر داشته باشید.

جنس منبع آب

جنس منبع آب

  1. نکات خرید منبع آب و عدم توجه به رنگ و شکل منبع

توصیه می کنیم قبل از خرید مخزن، دو معیار زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • رنگ منبع: با توجه به سطح کاربری رنگ منبع تاثیرگذار است. زیرا منبع تیره آب را گرمتر نگه میدارد.
  • طرح و شکل منبع: فضای مورد نظر و مورد استفاده منبع، انتخاب شکل آن را مشخص می کند و موقع خرید این مورد باید مدنظر گرفته شود.
  1. عدم توجه به حجم مورد نیاز

شما با توجه به سطح کاربری و مصرفی خود باید حجم مناسبی از منبع آب را در نظر بگیرید و این یکی از مهمترین  نکات خرید منبع آب است.

به عنوان مثال در مصارف خانگی و برای یک آپارتمان، حجم آب مورد نیاز برای هر واحد حدود 250 لیتر آب است، که در اینصورت برای آپارتمان 4 واحدی، حدود 1000 لیتر جهت ذخیره آب نیاز می باشد. بنابراین، شما باید در کاربردهای مختلف، حجم مناسب را تخمین بزنید و یا از کارشناس مربوطه به ویژه در کاربردهای صنعتی راهنمایی بگیرید.

  1. عدم توجه به استاندارد و پروانه بهداشتی منبع آب

متاسفانه گاهی بخاطر عدم نظارت، یکسری از تولیدکنندگان سودجو، منابع آب کم کیفیت را به فروش می رسانند و یا برخی از شرکت ها برای افزایش وزن و ضخامت منبع آب، از مواد نامناسب برای تولید استفاده می کنند، که این باعث به خطر افتادن سلامت افراد و همچنین ایمنی منبع آب می شود. بنابراین، تهیه محصول از فروشگاه های معتبر از نکات خرید منبع آب است، که باید حتما به آن توجه کنید.

  1. عدم توجه به هزینه و  قیمت های منبع آب

یکی از نکات خرید منبع آب، توجه به هزینه های نهایی بعد از خرید مخزن است. گاهی هزینه های اضافی اتصالات و لوازم جانبی هزینه نهایی شما را بسیار بالا می برد. قبل از خرید از حتما در مورد هزینه های جانبی سوال کنید. شما باید توجه کنید که مخزن درخواستی با بودجه موردنظرتان تناسب داشته باشد و کیفیت لازم را هم دارا باشد.

بهتر است از اقتصادی ترین و بهترین مکان، منبع خود را تامین کنید تا با بودجه کم، با کیفیت ترین محصول به شما ارائه شود.

قیمت منبع آب

قیمت منبع آب

سخن آخر

خرید منبع آب بدون داشتن اطلاعات اولیه و بررسی های لازم ممکن است موجب هزینه بالاتری برای شما شود. در نظر داشتن نکات خرید منبع آب، از مسائل مهمی است که حتما قبل از اقدام به خرید به آنها توجه کنید. ما در پلاستیکو سعی داریم که با توجه به شرایط و مکان شما بهترین و مناسب ترین منبع آب را پیشنهاد دهیم، کافی است که با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =