مقالات سایت

6 مورد از کاربردهای پالت پلاستیکی

کاربردهای پالت پلاستیکی

کاربردهای پالت پلاستیکی چیست؟

برای درک کاربردهای پالت پلاستیکی باید بدانیم که پالت پلاستیکی چیست؟ هر کاری که شامل بارگیری، تخلیه، ذخیره یا جابجایی محصولات باشد، را می توان با پالت آسان کرد و استفاده از پالت های پلاستیکی مزایای زیادی دارد.

در این مقاله قصد داریم 7 مورد از کاربردهای پالت پلاستیکی و نقش مهم آنها در زنجیره تامین را ارائه دهیم.

  1. پالت پلاستیکی برای صادرات

ما از پالت های پلاستیکی، به طور گسترده می توانیم در تجارت صادرات و واردات استفاده می کنیم. در هر نقطه ای، که شما می خواهید با پالت پلاستیکی، محصول با خیال راحت به مقصد مورد نظر می رسد. پالت پلاستیکی بارگیری و تخلیه را با استفاده از تجهیزات بالابری مانند لیفتراک تسهیل و آسان می کند.

  1. محموله های حمل و نقل هوایی

پالت های پلاستیکی سبک وزن برای اکثر محموله های هوایی مناسب هستند. در جایی که نگران وزن هستید، پالت های پلاستیکی تقریباً 27 درصد از پالت های چوبی با همان اندازه و طرح، سبکتر هستند. این به معنای این است که، شما هزینه کمتری برای حمل و نقل صرف می کنید. البته وزن سبک به معنای کم مقاومت بودن نیست، زیرا آنها می توانند سطوح بارگذاری بالایی را تحمل کنند.

پالت های پلاستیکی حمل و نقل هواپیمایی

پالت های پلاستیکی حمل و نقل هواپیمایی

  1. کاربردهای پالت پلاستیکی در صنایع داروسازی

شما به یک پلت فرم با تحمل متوسط و دارای ویژگی های بهداشتی نیاز دارید. بنابراین، نیاز به پالت های پلاستیکی دارید که برای کار در محیط های دارویی و حفظ شرایط بهداشتی مورد نیاز طراحی شده باشند.

پلاستیک های PP و HDPE از نظر شیمیایی بی اثر هستند و نمی توانند محصول حمل شده را برای مدت طولانی آلوده کنند. علاوه بر این، این پالت ها در حمل و نقل در مقابل ضربه ها مقاوم و دارای سطحی غیر لغزنده هستند.

با انتخاب پالت 4 جهته راحتی در بارگیری یا تخلیه محصولات دارویی را تضمین می شود. این پالت های پلاستیکی در اندازه ها و طرح های مختلف عرضه می شوند.

  1. پالت پلاستیکی برای استفاده در صنایع نوشیدنی و مواد غذایی

ویژگی‌ های کلیدی کاربردهای پالت‌ پلاستیکی در صنایع نوشیدنی و مواد غذایی مانند پالتها در صنعت داروسازی است. در اینجا به یک پلتفرم پلاستیکی نیاز دارید که به راحتی تمیز و استریل شود. نباید کثیفی یا هر نوع آلاینده ای مانند کپک را نشان دهد.

پالت های پلاستیکی مورد استفاده، معمولاً باید سبک، فشرده، بادوام و قابل اعتماد باشند و در حین استفاده مستعد خرابی نباشند.

  1. حمل لوازم الکترونیکی

وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون، کامپیوتر، اجزای تابلو برق و غیره، حساس هستند. بنابراین شما به یک لوازم جانبی قابل اعتماد برای جابجایی آنها نیاز دارید. به همین دلیل یکی از مهمترین کاربردهای پالت پلاستیکی در حمل لوازم الکترونیکی است. بسته به نوع لوازم الکترونیکی که قصد ذخیره یا ارسال آن را دارید، پالت باید شرایط خاصی را داشته باشد.

تعداد زیادی از محصولات الکترونیکی به بارهای ساکن حساس هستند. بنابراین، شما به پالت های پلاستیکی آنتی استاتیک نیاز دارید. پالت های پلاستیکی مذکور دارای افزودنی های ضد الکتریسیته ساکن یا ESD هستند، و از تولید و تجمع بارهای ساکن که می تواند به قطعات الکترونیکی آسیب برساند، جلوگیری می کند.

پالت های پلاستیکی طراحی شده برای ارسال یا نگهداری محصولات الکترونیکی در برابر جذب آب مقاوم بوده و در برابر بو، گریس یا اسیدها نفوذناپذیر هستند. همچنین، آنها میخ یا پیچی ندارند که بتواند قطعات الکترونیکی را خراش دهد یا به آنها آسیب برساند. به طور خلاصه، در مورد هر نوع حمل و نقل وسایل الکترونیکی می توانید روی پالت های پلاستیکی حساب کنید.

حمل لوازم الکترونیکی

حمل لوازم الکترونیکی

  1. ذخیره سازی و حمل و نقل در فروشگاه های خرده فروشی

از کاربردهای پالت پلاستیکی استفاده در فروشگاه های خرده فروشی است. بسته به نوع محصولی که قصد نگهداری یا حمل و نقل دارید، نیاز به استفاده از تجهیزات بهداشتی، بادوام، زیست محیطی و قابل اعتماد برای جابجایی محصولات است. این پالت ها انتخاب ایده آلی برای جابجایی کالا بین انبارهای مرکزی یا سکوها و فروشگاه های خرده فروشی هستند.

در دهه اخیر، خرده فروش ها با استفاده از پلت فرم های پلاستیکی، دیگر نگران آسیب دیدن محصول خود یا سرمایه گذاری در پالت های جدید نیستند، زیرا پالت های پلاستیکی عمر بسیار بیشتری نسبت به پالت های معمولی دارند.

شما بسته به نیازهای خاص خود، می توانید پالت های پلاستیکی ها را با طراحی سفارشی کنید. به یاد داشته باشید، پالت های پلاستیکی ساخته شده، ابزار قدرتمندی برای بازاریابی یا برندسازی هستند. و می توان آنها را با آرم یا نام فروشگاه خود شخصی سازی کرد.

  1. مدیریت محصول در فروشگاه های مواد غذایی

مزایای بسیاری از پالت های پلاستیکی دلیل اصلی استفاده از این لوازم جانبی توسط برخی از سوپرمارکت های زنجیره ای بزرگ بوده است. این به این دلیل است که پالت های پلاستیکی ایمنی سبزیجات و میوه های تازه را بدون نگرانی در مورد مشکلات آلودگی یا باکتری تضمین می کنند.

به طور کلی، مزایای کاربردهای پالت پلاستیکی در فروشگاه مواد غذایی عبارتند از:

  • مصون بودن در برابر آلودگی حشرات
  • ایمن بودن از باکتری ها و پاتوژن های آزاد
  • قابلیت تمیز و ضد عفونی شدن
  • جابجایی آسان و بدون آسیب رسیدن به میوه و سبزیجات
  • قابلیت قراردادن برچسب های Matrixtag یا RFID برای شناسایی بهتر محصولات
  • کم بودن هزینه نسبت به پالت های چوبی
  1. کاربردهای توزیع محصولات سنگین صنعتی

چه در داخل شرکت و چه در سایر شبکه های توزیع، شما به یک پلت فرم پلاستیکی قوی و بادوام نیاز دارید که بتواند وزن زیادی را تحمل کند. در این موارد، PP یک ماده سخت تر از HDPE است. از طرف دیگر ماده ای ایده آل برای کاربردهای سرد و یا منجمد است. همچنین، برای محیط‌ های با دمای بالا، باید مواد PP را انتخاب کنید که تحمل بیشتری دارد.

شناخت و تصمیم گیری در مورد مناسبترین پلاستیک با توجه به کاربری آن، بسیار مهم است. همیشه به یاد داشته باشید که انواع مواد نقش اساسی در کاربردهای پالت پلاستیکی دارند.

پالت های پلاستیکی از نظر ابعادی پایدار هستند، بنابراین عملکرد آنها با تغییر شرایط آب و هوایی تغییر نمی کند. آنها را می توان در فضای باز نگهداری کرد، زیرا آب یا رطوبت شکل یا وزن آنها را تغییر نمی دهد.

کاربردهای توزیع محصولات سنگین صنعتی

کاربردهای توزیع محصولات سنگین صنعتی

در آخر

همانطور که دیدید، پالت های پلاستیکی نقش مهمی در کاربردهای حمل و نقل محصول دارند. چه در فروشگاه های خرده فروشی، چه در فرآیندهای صنعتی و چه در کانال های توزیع محصول، پالت های پلاستیکی می توانند نیازهای خاص شما را برآورده کنند.

در پلاستیکو، ما گزینه های عالی برای همه بخش ها و کاربردهای پالت پلاستیکی داریم. به عنوان بخشی از پشتیبانی خود در طول فرآیند خرید پالت پلاستیکی، ما همیشه تحقیقات جامعی را در مورد تمام کاربردهای پالت پلاستیکی در مدیریت زنجیره تامین مشتریان خود انجام می دهیم تا همیشه مناسبترین انتخاب را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =